Wiosna i lato to idealny moment na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Słoneczna pogoda i wyższe temperatury sprzyjają spacerowiczom oraz biegaczom. Jakie jeszcze aktywności można wykonywać na świeżym powietrzu? Jak złamać rutynę i wykonywać ćwiczenia na brzuch czy nogi na zewnątrz? Sprawdźcie sami!

Siłownie na wolnym powietrzu

Zarówno w miastach, jak i na wsiach przy boiskach czy orlikach bardzo często możemy znaleźć wolno stojące maszyny. Niejednokrotnie są one również obok siłowni. Mijamy je nawet nie zważając na korzyści, jakie może przynieść trening na nich. Są to maszyny, które wykorzystują masę naszego ciała, zazwyczaj nie posiadają dodatkowego obciążenia. Z tego względu są bezpieczne nawet dla osób początkujących, które nigdy nie były na siłowni.

Wielką zaletą takich miejsc jest to, że przy każdym sprzęcie można znaleźć krótki instruktaż z obrazkami ukazującymi w jaki sposób dana maszyna powinna być używana. Jest to niezwykle pomocne i może zapobiec ewentualnym kontuzjom. Kolejna rzecz, przemawiająca na tak jest to, że z reguły są to maszyny ogólnodostępne i nie musimy płacić za korzystanie z nich.

Ćwiczenia na nogi na zewnątrz – czy to możliwe?

Gdy pogoda sprzyja i nie chcemy poświęcać czasu przeznaczonego na trening w zamkniętym pomieszczeniu, warto rozważyć przeniesienie się z nim na zewnątrz. Trening nóg daje bardzo dużą swobodę. Masz w okolicy duże schody? Wykorzystaj je do treningu. Możesz wykonywać na nich zarówno ćwiczenia funkcjonalne – wspięcia na palcach i wykroki na schodach jak i siłowe, dodaj obciążenie – nie musi to być ciężarek wystarczy plecak, czy butelka z wodą. Możesz wykonywać zarówno wykroki jak i zakroki w terenie, podskoki i przysiady ciesząc się piękną pogodą.

Ćwiczenia na brzuch na zewnątrz

Tutaj sprawa jest prosta. Wystarczy wziąć matę albo zwykły koc czy ręcznik, znaleźć płaską powierzchnię, gdzie można się swobodnie rozłożyć i tyle wystarczy do zapewnienia odpowiedniej przestrzeni do ćwiczeń na brzuch.  Nie wymagają one specjalistycznych sprzętów z siłowni. Możesz jedynie chwycić za butelkę wody, by dodać dodatkowe obciążenie lub zabrać ze sobą gumy oporowe.

Maski antysmogowe – element ćwiczeń na powietrzu

Decydując się na ćwiczenia na zewnątrz trzeba pamiętać, że nie będzie to 5 czy 10 min poświęcone na trening. Zazwyczaj będzie to poł godziny a nawet dłużej. Dlaczego o tym wspominamy? Dłuższe przebywanie na zewnątrz może wiązać się z szkodliwymi pyłami, które przedostaną się do organizmu. W szczególności jesienią, kiedy temperatury nadal są sprzyjające do ćwiczeń, ale coraz więcej niebezpiecznych pyłów zaczyna gromadzić się w powietrzu. W takiej sytuacji przydatna będzie maska do biegania. Maski antysmogowe to elementy must have zarówno w szafie biegacza, jak i każdej osoby wykonującej aktywność na zewnątrz. Pamiętajmy, że warto dbać o swoje zdrowie nie tylko tu i teraz, a efekty smogu mogą pojawić się dopiero za kilka lat. Sport to zdrowie, jednak trzeba zwracać uwagę na warunki, w których go uprawiamy.

Categories: Bez kategorii