Całe swoje życie nie lubiłeś sportu, niedawno pierwszy raz byłeś na siłowni i czułeś się jak pierwszego dnia w szkole? Bez obaw! Każdy z nas był kiedyś w takiej samej sytuacji. Po pierwszym treningu na siłowni wszyscy wpisują w przeglądarkę „trening funkcjonalny – co to„, ponieważ nie znają połowy słów ze slangu, którym mówi się na siłowni. Czym jest maska do biegania, jak odróżnić przywodziciele od odwodzicieli, czy zegarek do biegania jest konieczny i dlaczego martwy ciąg zrobił taką zawrotną karierę? Sprawdź!

Przydatne gadżety

Maska do biegania – maska do biegania jest must have każdego entuzjasty biegania, który nie rezygnuje z treningów nawet w najmroźniejszą zimę, gdy powietrze jest najbardziej zanieczyszczone smogiem. Maska do biegania jest wyposażona w specjalny filtr, który zapobiega przedostawaniu się szkodliwych związków chemicznych do płuc. Jest niezbędna szczególnie dla tych biegaczy, którzy trenują codziennie, bo to właśnie im smog może wyrządzić najwięcej szkód.

Zegarek do biegania – najlepszy przyjaciel zapalonych biegaczy. Pozwala kontrolować puls, tętno, a także prędkość biegu i dystans. Jest niezbędny wszystkim, którzy przygotowują się do zawodów i maratonów. Dla każdego początkującego biegacza, to raczej zbędny wydatek. Przed zakupem zegarka do biegania warto upewnić się, że bieganie jest naszą pasją, aby niepotrzebnie nie wydawać pieniędzy.

Zwroty często używane na siłowni

Trening funkcjonalny – trening funkcjonalny to trening, który ma imitować ruchy naszego ciała, ale wykonywane w większej intensywności. Jest funkcjonalny, ponieważ nie budzi ze snu zimowego wszystkich mięśni, których na co dzień nie używamy, ale te, których potrzebujemy do codziennego funkcjonowania. Trening funkcjonalny nie przyprawi nas o zakwasy ani kontuzje, nie zbuduje naszych mięśni. Wyrzeźbi i wysmukli nasze ciało, na czym większości trenujących zależy najbardziej.

Martwy ciąg – to ćwiczenie szczególnie popularne wśród mężczyzn, chociaż wiele kobiet także je wykonuje. Jest bardzo proste, ale też bardzo ważne. To jedno ćwiczenie może pobudzić do pracy całe nasze ciało. Martwy ciąg uczy także, jak podnosić ciężkie przedmioty w taki sposób, by nie narazić się na kontuzję kręgosłupa. Pomoże również wzmocnić mięśnie grzbietu. Marty ciąg polega na podniesieniu z podłogi ciężaru (zazwyczaj sztangi, która jest dopasowana do naszych możliwości) do momentu wyprostowania. Należy to jednak robić w określony sposób i jeśli jesteśmy na siłowni nowicjuszami, warto zapytać o radę trenera bądź ćwiczącą obok osobę.

Odwodziciele i przywodziciele – są to zewnętrzne i wewnętrzne mięśnie ud. Na siłowni znajdują się specjalne maszyny, które ćwiczą te konkretne mięśnie ciała za pomocy obciążenia. U kobiet, odwodziciele odpowiadają za powstawanie tzw. hip dips, a więc charakterystycznych „dołeczków” w udach, które niekiedy mogą być ogromnym kompleksem. Ćwiczenie przywodziciele pozwoli natomiast na wyrzeźbienie wewnętrznej strony ud.