Odchudzanie to proces, w którym nasz organizm spala tkankę tłuszczową. Wiele osób zaczyna swoją drogę do wymarzonej sylwetki wiosną. Jest to czas kiedy dni są coraz dłuższe, a temperatura jest wręcz idealna do uprawiania wszelkiego rodzaju aktywności na świeżym powietrzu. Wiosenne dni przypominają nam także o zbliżających się wielkimi krokami wakacjach. Może nas to zmotywować do cięższej pracy. Motywacja jest ważna w procesie odchudzania, gdyż pomaga nam wykonywać kolejne treningi, a także przestrzegać diety. Jeśli zastanawiasz się, jak biegać, żeby schudnąć oraz jaką dietę stosować – ten artykuł jest dla Ciebie!

Jak znaleźć motywację do odchudzania?

Warto wiedzieć, że nadwaga może być przyczyną wielu groźnych chorób. Życie w zdrowiu może być motywujące do odchudzania. Kiedy zrzucimy nadmiar zbędnych kilogramów będzie nam łatwiej wykonywać codzienne czynności. Lepszy wygląd to także większa pewność siebie. Będzie to pomocne zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Czując się lepiej we własnych ciele będzie nam łatwiej znaleźć drugą połówkę. Regularna aktywność fizyczna i zdrowa dieta wpływają na lepsze funkcjonowanie organizmu. Możemy również wspomóc się suplementami tj. odżywki białkowe czy witaminy. Dzięki temu rzadziej będziemy łapać infekcje. Jak widać każdego z nas może motywować coś innego. Dla jednych będzie to lepszy wygląd, a dla innych zdrowie. Oprócz motywacji pomocne w odchudzaniu jest również wyznaczenie konkretnego celu i czasu na jego wykonanie. Dla przykładu możemy chcieć schudnąć 10 kg w pół roku. Cel powinniśmy zapisać na kartce, którą umieścimy w widocznym miejscu.

Dieta i trening na odchudzanie

Żeby spalać nadmiar tkanki tłuszczowej, potrzebny jest deficyt kaloryczny. Jest to mniejsza ilość kalorii, niż potrzebuje nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania. Brakującą ilość energii uzyskamy z tkanki tłuszczowej. Deficyt powinien wynosić 20-30% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Dieta na odchudzanie powinna być zbilansowana i urozmaicona. Wszelkiego rodzaju monodiety szybko się nam znudzą, przez co zakończymy odchudzanie. Powinniśmy spożywać 3-5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu, co zapobiega podjadaniu. Picie dwóch litrów wody dziennie również pomaga w odchudzaniu. Do wody możemy dodać sok z cytryny, co dodatkowo podkręci metabolizm.

dieta a odchudzanie - zdrowy posiłek

Podczas odchudzania należy zachować deficyt kaloryczny.

Dieta odchudzająca powinna zawierać odpowiednią ilość białka, co jest ważne jeśli dodatkowo ćwiczymy. Białko uchroni nasze mięśnie przed katabolizmem. Żeby odpowiednio zaplanować dietę, musimy obliczyć nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Następnie od otrzymanej wartości odejmujemy 20-30%. Najważniejsze w diecie jest białko. Na każdy kilogram docelowej masy ciała powinniśmy dostarczyć około 2-2,5 g białka. Węglowodany i tłuszcze również powinny znaleźć się w naszych posiłkach. Jednak pamiętajmy o tym, żeby unikać słodyczy, słodkich napojów i przetworzonej żywności. Zawierają one dużo kalorii w małej porcji, co nie jest dobre w odchudzaniu. Warzywa i owoce mają mało kalorii w stu gramach. Dodatkowo w oprócz cukru zawierają witaminy i minerały, a także w błonnik, który zwiększa uczucie sytości. W diecie warto używać ostrych przypraw takich jak np. pieprz cayenne bądź papryczki chili. Ostre przyprawy podnoszą temperaturę ciała i przyśpieszają metabolizm, co jest pomocne w odchudzaniu.

Trening na odchudzanie może być różny, w zależności od naszego celu. Jeśli chcemy tylko schudnąć, to możemy wykonywać cardio lub interwały. Ćwiczenia tego typu pomogą nam spalić więcej kalorii w ciągu dnia, co przyspieszy proces odchudzania. Jeśli oprócz zrzucania zbędnych kilogramów zależy nam na budowaniu mięśni, to warto ćwiczyć siłowo. Trening siłowy mobilizuje mięśnie do wzrostu. Osoby początkujące lub po długiej przerwie mogą budować mięśnie również w czasie redukcji. Dotyczy to także osób z dużą nadwagą. W tych sytuacjach nasz organizm wykorzystuje energię ze spalania tkanki tłuszczowej do budowania masy mięśniowej. Jest to tak zwana rekompozycja, czyli inaczej mówiąc zmiana składu ciała. Zmienia się stosunek masy mięśniowej do tkanki tłuszczowej. Niezależnie od tego jaką formę aktywności fizycznej wybierzemy, możemy ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Dzięki temu zachowamy odstęp 48 godzin między treningami, co sprzyja dobrej regeneracji.

Chcesz zacząć ćwiczyć na świeżym powietrzu na wiosnę? Sprawdź, jakie ćwiczenia możesz wykonywać! http://www.futbolwear.pl/cwiczenia-na-brzuch-i-nogi-na-swiezym-powietrzu/

 

Categories: Bez kategorii