Trening pleców to być może niedoceniany typ treningu. Niewiele osób wykonuje go jako osobny trening, tak jak trening brzucha czy trening nóg – raczej dodaje się go do zestawu treningowego. Czy to odpowiednia strategia? Nie zawsze. Należy mieć na uwadze, że plecy to część ciała taka jak nogi czy brzuch i tak samo należy o nią dbać i ją ćwiczyć. Trening pleców może wymagać dodatkowego sprzętu od trenującego, podobnie jak każdy biegacz ma w swoim biegowym ekwipunku takie akcesoria jak chusta buff czy maska do biegania. Dlaczego powinniśmy regularnie wykonywać trening pleców? Sprawdź sam!

Dlaczego trenować plecy?

Tryb życia, który prowadzimy w dzisiejszych czasach, często prowadzi do obciążeń kręgosłupa. Wielu ludzi pracujących w biurach nie uprawia sportu po godzinach, co wiąże się z przewlekłymi bólami tej części ciała. A do treningu pleców wcale nie potrzeba wymyślnych sprzętów, którymi zapełnione są siłownie. Często wystarczy tylko trochę chęci, zaangażowania i wolnej przestrzeni. A odpowiednio dobrany trening pleców gwarantuje prawie natychmiastową poprawę w naszym codziennym funkcjonowaniu. Należy jednak przestrzegać pewnych zasad, które pozwolą nam na wyciągnięcie z treningu pleców maksimum korzyści.

Trening pleców – zasady

Skomplikowanych w budowie mięśni na plecach nie brakuje, ale sam trening jest dość prosty do wykonania. Aby jednak był dla nas jak najbardziej efektywny, powinien składać się z kilku ćwiczeń, które będą angażowały mięśnie z różnych stron. Należy także skupić się na technice. Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia mogą przynieść nam więcej szkody niż pożytku, przyprawić o bóle niepotrzebne kontuzje. Dlatego tak ważne jest, aby przy treningu pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach i pilnować swojej pozycji podczas wykonywania konkretnych ćwiczeń. Niezwykle ważne jest ściąganie łopatek, nieprzeciążanie kręgosłupa czy różnicowanie ćwiczeń.

Trening pleców w domu

Jeśli zależy Ci, by wykonywać trening z jak największą efektywnością, będziesz potrzebować do tego drążka. Możesz kupić go w wielu sklepach sportowych i na stronach internetowych. Najwygodniej jest mocować go w futrynie drzwi. Jeśli posiadasz w domu małe hantelki, również mogą okazać się pomocne przy trenowaniu pleców, zwłaszcza takim, który ma na celu nie rozbudowanie mięśni, a wzmocnienie ich w celach zdrowotnych.